Inilah Yang Kami Nikmati Sejak Pelancaran Beta

Inilah masanya bulan … masa untuk kemas kini kemajuan CoinFi!

Inilah ringkasan ringkas mengenai apa yang telah dilakukan oleh pasukan CoinFi sejak awal April, dan apa yang sedang kami kerjakan pada bulan Mei.

Membangunkan Pelepasan Beta

Sudah hampir sebulan sejak pelepasan beta 6 April.

Secara keseluruhan kami mendapat banyak sokongan positif. Sebilangan besar komuniti CoinFi menyedari bahawa pelepasan ini hanyalah langkah awal pertama menuju visi membawa kecerdasan perdagangan Wall Street ke crypto.

Pada masa yang sama, kami ingin mengakui bahawa rilis beta termasuk set fitur yang sangat terhad, dan juga disertai dengan sejumlah masalah kestabilan dan data. Yakinlah bahawa pasukan menyedari masalah ini dan kami berusaha keras untuk menyelesaikannya dalam rilis yang akan datang.

Untuk Q2, kami telah merancang peluncuran produk yang akan memperkenalkan fitur baru dan juga memperbaiki sejumlah masalah yang saat ini mempengaruhi platform, terutama dari segi data yang tidak lengkap atau tidak tepat..

Terima kasih kepada anda semua yang meluangkan masa untuk melaporkan pepijat dan mencadangkan ciri baru. Kami memproses semua penyerahan bug / ciri dan memprioritaskannya dengan sewajarnya. Daripada memperbaiki setiap bug satu demi satu, kami akan meningkatkan ke saluran paip data yang kuat yang disebut Airflow (dikembangkan oleh AirBnB dan open source) yang akan meningkatkan integriti data, yang harus mengatasi sejumlah bug yang telah dilaporkan.

Memperkembangkan Pasukan CoinFi

Sejak token COFI tersenarai di Kucoin, para pengasas menjadikannya keutamaan untuk mengembangkan pasukan CoinFi.

Berikut adalah beberapa kedudukan penting dalam CoinFi yang baru diisi:

  • Ketua Saintis Data
  • Ketua Pemasaran Kandungan
  • Pengurus Portofolio Kanan Dengan Pengalaman Penyelidikan Kuantitatif

Kami juga telah menambahkan 2 pembangun timbunan penuh untuk meningkatkan pasukan kejuruteraan kami dan sedang dalam proses untuk membawa beberapa jurutera dan pembangun data tambahan serta pengurus produk.

Kami masih ingin mengisi beberapa jawatan di pejabat Hong Kong kami, anda boleh melihat kedudukan yang ada sekarang di sini.

Bolehkah CoinFi Tumbuh Lebih Cepat?

Sejumlah anggota masyarakat telah memantau perkembangan pembangunan kami di Github. Sebilangan daripada anda telah bertanya, mengapa tidak kita mengambil jurutera lebih cepat?

Meningkatkan pasukan kejuruteraan kami adalah keutamaan untuk CoinFi. Walau bagaimanapun, kami juga sangat selektif mengenai siapa yang kami bawa ke dalam pasukan, jadi proses merekrut memerlukan banyak masa dan tenaga ketika kami mencari calon, menilai mereka, dan mengikuti proses yang memenuhi bar yang tinggi.

Semasa proses itu, nampaknya pembangunan telah perlahan, tetapi pemerolehan bakat ini membolehkan kita membangun lebih cepat di masa depan.

Perkara lain yang perlu diingat adalah bahawa pembangunan perisian selalu melibatkan pertukaran antara membangun dengan cepat dan membina dengan betul. Anda boleh memilih untuk mempercepat jangka masa pembangunan anda, tetapi ini bermakna anda akan mengumpulkan “hutang teknikal”. Dalam jangka masa panjang, hutang teknikal selalu dilunaskan.

Kami sedang membangun dengan cepat, tetapi kami juga tidak mahu mengumpulkan hutang teknikal yang akan menyukarkan penimbangan pada masa akan datang. Proses ini juga memerlukan waktu awal untuk membuat keputusan seni bina jangka panjang yang akan mempengaruhi bagaimana kita dapat membuat skala, yang mungkin kelihatan seperti kemajuan minimum tetapi sebenarnya menetapkan asas yang kuat untuk pembangunan masa depan. Nasib baik dengan bertambahnya pasukan kami, kami telah mencapai tahap di mana kami dapat membangun dengan lebih cepat tanpa mengorbankan kualiti kod.

Sila teruskan soalan; sementara pasukan pengasas tidak mempunyai masa untuk menghabiskan waktu di Telegram seperti yang kami lakukan semasa ICO, pentadbir hebat kami mengemas kini kami setelah setiap pergeseran Telegram, memberitahu kami tentang masalah dan pertanyaan anda. Yakinlah bahawa kita membacanya dan memandang serius, tetapi kita juga harus mempertimbangkan masalah anda dan mengimbangkannya dengan pertimbangan dalaman dan pertukaran yang harus kita buat untuk kebaikan jangka panjang projek ini..

Kerjasama dengan Hybridblock

Pada bulan April, kami mengumumkan kerjasama dengan platform perdagangan HybridBlock yang akan datang. Pasukan HybridBlock telah mengumpulkan $ 44 juta USD setakat ini dan bertujuan untuk menjadi CoinBase of Asia. Kami yakin pasukan mereka pasti mampu melaksanakan visi tersebut.

Mungkin lebih menggembirakan adalah hakikat bahawa kita dapat memanfaatkan kecekapan teras syarikat masing-masing untuk mempercepat jangka masa dan pertumbuhan pembangunan kita. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai perkongsian ini di sini.

Apa Yang Berlaku Pada Bulan Mei?

Pada bulan April, kami terus memberi tumpuan untuk mengembangkan ciri mengikut peta jalan kami.

Pada bulan Mei, fokus kami akan terus membina produk yang hebat, serta menghasilkan lebih banyak analisis dan kandungan pendidikan berdasarkan data untuk komuniti CoinFi.

Catatan Pada Tarikh Akhir

Kami telah membuat keputusan untuk tidak lagi berkomitmen pada tarikh akhir pelepasan produk. Pembangunan perisian adalah proses berulang, terutama dalam permulaan. Matlamat kami adalah untuk menghantar produk berkualiti tinggi dengan sebilangan kecil bug yang mungkin, dan mempunyai tarikh akhir yang dikenakan secara luaran tidak selalu membenarkan kami melakukan ini.

Berita baiknya adalah bahawa kita beruntung mempunyai komuniti yang setia yang telah memberi kepercayaan kepada kita sebagai satu pasukan untuk fokus pada kebaikan jangka panjang projek ini. Yakinlah, kami mempunyai tarikh akhir dalaman yang agresif yang ingin kami capai untuk memajukan sesuatu secepat mungkin. Walau bagaimanapun, mengelakkan tarikh akhir awam yang tegas akan memberi kita fleksibiliti untuk fokus pada penyampaian produk yang berkualiti.

Bagi mereka yang berminat dengan pendekatan kami untuk pengurusan projek perisian, berikut adalah video hebat yang memberikan gambaran keseluruhan mengenai proses pembangunan lincah:

Dengan kata-kata itu, kami sentiasa ingin menjaga penyokong kami dalam keadaan semaksimum mungkin, jadi mari kita lihat beberapa ciri yang sedang kami kembangkan.

Suapan Berita

Dengan pelepasan beta awal, kami menawarkan bukti konsep untuk Newsfeed yang bergerak di pasaran yang dilapisi pada carta harga.

Sekiranya anda membaca buku putih CoinFi, anda akan menyedari bahawa kami mempunyai visi yang jauh lebih bercita-cita tinggi mengenai bagaimana produk Newsfeed akan sesuai dengan platform CoinFi keseluruhan.

Kami membuat kemajuan yang baik untuk menyampaikan CoinFi Newsfeed yang lengkap. Kami sedang mengambil berita dari pelbagai RSS dan suapan sosial dan UI yang dikembangkan.

CoinFi Newsfeed baru tidak hanya akan bertindak sebagai produk yang berdiri sendiri, tetapi juga akan memberi data berita ke halaman koin CoinFi, yang membawa kepada liputan yang lebih luas dan peningkatan ketepatan.

Produk ini akan membentuk blok penentu bagi visi kami tentang platform yang akan menjadi destinasi ke arah aliran kerja setiap pelabur crypto.

Sekilas awal di UI mudah alih CoinFi Newsfeed

Pada awalnya kami mensasarkan awal Mei untuk pengeluaran Newsfeed yang baru dan lebih baik, tetapi berdasarkan garis masa semasa, kemungkinan akan dilancarkan pada akhir Mei atau awal bulan Jun. Kami akan memastikan anda sentiasa diperhatikan semasa perkembangan berjalan.

Kami juga mempunyai beberapa kandungan yang dirancang untuk menunjukkan bagaimana Newsfeed digunakan oleh pedagang profesional untuk mengenal pasti peluang perdagangan acara dengan cepat. Nantikan.

Metrik ICO Lanjutan

Dalam kemas kini sebelumnya, kami telah membincangkan beberapa metrik / visualisasi ICO lanjutan yang akan kami masukkan ke dalam platform CoinFi berdasarkan analisis data blockchain Ethereum kami. Sebilangan metrik ini merangkumi Token Retention Rate dan Token Distribution Graph.

Kami sedang giat berusaha memasukkan metrik ini ke dalam platform dan kemajuan berjalan lancar. Kami akan melancarkan analisis pada minggu ini yang melihat kadar pengekalan token CoinFi sendiri dan bagaimana perbandingannya dengan beberapa ICO yang mengeluarkan token pada masa yang sama seperti yang kami lakukan..

Meningkatkan ciri-ciri ini ke dalam pengeluaran masih memerlukan penyelesaian beberapa masalah kejuruteraan, tetapi kami sedang dalam perjalanan dan mengharapkan ciri-ciri ini dimasukkan dalam Q2.

Gudang Data Pasaran

Kami telah menulis secara terperinci mengenai gudang data pasaran CoinFi, jadi saya akan memaklumkannya ringkas. Kami terus menguji dan meningkatkan ketahanan saluran data sehingga kami dapat mendorong gudang data menjadi produksi.

Apabila kita melancarkan pengeluaran, penting bahawa suapan data ini stabil. Walaupun selalu ada halangan yang tidak terduga, kami mengharapkan platform CoinFi akan menarik data dari gudang data baru pada akhir Q2.

Penapis Syiling

Pada masa ini, pangkalan data duit syiling kami memaparkan senarai syiling yang sangat mudah. Walau bagaimanapun, visi jangka panjang adalah menyediakan penyaring Coin, yang merupakan penapis yang ditentukan pengguna yang akan membolehkan anda:

  1. Kenal pasti peluang perdagangan
  2. Pilih duit syiling berdasarkan petunjuk teknikal tertentu
  3. Dengan cepat merapatkan alam syiling

Penyaring ini akan diluncurkan secara berkelanjutan, tetapi beberapa penyaring yang kami utamakan untuk rilis awal meliputi:

Petunjuk Purata Bergerak

Indikator ini adalah purata harga dari harga yang diperdagangkan sebelumnya. Purata bergerak adalah kaedah popular yang digunakan dalam kewangan tradisional untuk mengenal pasti momentum. Jadi mengapa ini penting? Dalam kelas aset yang sedang tren seperti crypto, momentum adalah petunjuk yang sangat berguna.

Petunjuk RSI

RSI, atau indeks kekuatan relatif, digunakan bersama-sama dengan petunjuk teknikal lain untuk menunjukkan sama ada duit syiling terlalu banyak dibeli atau dijual berlebihan.

Idea di sebalik penyaring ini adalah untuk membantu anda mengenal pasti duit syiling yang menarik dan juga membantu anda mengenal pasti masa untuk membeli Syiling yang sudah anda minati dengan harga yang baik.

Sebagai contoh, jika anda mempunyai portfolio 20 syiling, anda dapat menjalankan screener untuk melihat mana yang overbought / oversold – ini akan memberi anda idea yang lebih baik tentang apakah anda harus menambah / menurunkan saiz kedudukan anda dalam duit syiling yang diberikan.

Skrining ini (dan banyak lagi) sedang dalam pengembangan dan kami bertujuan untuk memasukkannya ke dalam rilis Q2.

Kami juga akan mengeluarkan kandungan mengenai bagaimana pengguna dapat menggunakan penyaring ini untuk mengecilkan jumlah syiling dan mengenal pasti peluang perdagangan yang menguntungkan.

Penyumberan Orang Berorientasikan Token

Dalam whitepaper CoinFi yang asli, kami menggariskan metode untuk menggunakan crowdsourcing yang diberi insentif token untuk meningkatkan akses kepada berita, data, dan juga penyelidikan yang berkualiti & analisis. Sistem ini merangkumi proses pengundian masyarakat yang diberi insentif token untuk menilai kualiti.

Sebagai sebahagian daripada peta jalan kami, rancangannya pada awalnya melancarkan fitur dengan pasukan terpusat, dan seiring berjalannya waktu, beralih ke model yang berputar di sekitar sumber khalayak yang diberi insentif token.

Kami telah memulakan kerja awal untuk merancang, membuat arkitek, dan menerapkan sistem ini, walaupun kemungkinan tidak akan selesai sehingga Q3 / Q4.

Kemas kini Isyarat Arbitrage

Kembali pada bulan November 2017, kami menunjukkan kepada komuniti CoinFi banyak peluang arbitraj yang ada kerana ketidaktentuan pasaran. Pada masa itu, terdapat begitu banyak ketidakcekapan sehingga anda dapat memperoleh arbitraj manual yang menggunakan kripto tanpa risiko.

Dalam beberapa bulan sejak kami merilis video arbitraj awal, pasar telah meningkat. Puluhan dana crypto telah muncul, banyak yang mengkhususkan diri dalam arbitraj automatik dan menggunakan modal ratusan juta USD untuk memanfaatkan peluang arbitraj.

Setelah melakukan ujian dan pengembangan yang luas, kami memutuskan untuk tidak melepaskan isyarat arbitraj. Dalam keadaan semasa pasaran, secara manual melaksanakan perdagangan arbitraj hampir mustahil dilakukan pada skala yang munasabah.

Arbitraj automatik masih boleh dilakukan dan kita pasti dapat mengubah isyarat arbitraj CoinFi menjadi bot (seperti pada rancangan asal kita), tetapi arbitraj sederhana adalah permainan sifar-jumlah yang hanya akan terus menjadi lebih kompetitif. Oleh kerana ruang kripto semakin dilembagakan, kami percaya ia akan terus menjadi tidak layak bagi rata-rata peniaga runcit untuk mengambil bahagian dalam perdagangan arbitraj lurus.

Kami rasa tidak masuk akal lagi untuk rata-rata peniaga untuk bersaing di ruang arbitraj, terutamanya ketika pasaran masih relatif tidak cekap dan ada banyak peluang untuk membuat perdagangan yang menguntungkan di kawasan lain.

Terima kasih kerana Membantu Kami Membangun Platform yang Lebih Baik

Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua yang meluangkan masa untuk mengisi soal selidik kami dan membantu kami membina platform yang lebih baik untuk anda.

Kami menerima banyak maklum balas yang bermanfaat dan mengumpulkan data berguna mengenai bagaimana komuniti kami memperdagangkan crypto.

Beberapa titik data menarik:

Sekiranya anda belum mengisinya, belum terlambat, anda boleh membantu kami membina platform yang lebih baik dengan mengisi soal selidik di sini.

Terima kasih atas sokongan berterusan!

Ini adalah perjalanan yang menarik yang baru bermula. Baru musim panas lalu, kami membuat boot prototaip awal kami, kemudian kami menghabiskan beberapa bulan berikutnya untuk menjalankan penjualan token kami.

Walaupun kami merasa seperti ini selama beberapa saat, pengembangan platform dan pengambilan pekerja yang serius hanya berlangsung selama 3 bulan terakhir.

Walaupun pembangunan mungkin kelihatan lembap ketika Anda mengikuti proyek secara dekat, kemajuan tidak linier – kerana kami menambahkan lebih banyak anggota pasukan dan membangun landasan yang ada yang telah kami susunkan, kadar peluncuran fitur baru akan dipercepat juga.

Oleh itu, walaupun kemajuan mungkin terasa perlahan pada masa-masa tertentu, kita akan mencapai titik kemerosotan di mana anda akan melihat pertumbuhannya semakin pesat.

Kami menjangkakan titik perubahan ini akan berlaku pada Q2, tetapi kami akan membiarkan anda menjadi hakim.

Sehingga bulan depan!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me